Godkväll

Det luktar så himla konstigt här. Luktar likadant överallt. Och vattnet smakar klor. Det luktar mat och klor i den här stan. 

Hade min första riktiga skoldag igår då vi blivit indelade i klasser. Började 13.00 och slutade 17.20. Har nog inte riktigt fattat än att jag ska plugga här, så det är kanske bra att starta hjärnan. Och det är så svårt att klä sig här. När du går till skolan så håller du på att dränkas av svett och när du kommer till skolan är det så kallt av luftkonditioneringen att folk skulle kunna fråga: "Sophie, are you ok? Your lips are a little blue..", and then I'm like: "Yeaaah, I'm blue dabadee.."
och där tar det slut då läpparna frysit ihop. Haha, jag är så dålig. 

Igår gick jag till och från skolan då jag i måndags insåg att det inte var så himla svårt. Det tar ca 30 min enkelväg beroende på hur mycket trafik det är. Det är en annan sak. På övergångsställen här är gubben typ grön (här vit) i tre sekunder och sen börjar en röd hand blinka. Från början kutade jag typ över varje övergångsställe,
"OMG, RUUUUN!!" - medan alla andra fattade att det är inte förrän handen slutar blinka som det är rött. Antar att det tar lite längre tid för vissa. 

Idag började jag 8.30 och slutade 11.20, efter det gick jag, Perle och Marie till stranden. Brände mig.

Skolan





 
Peace, love and hamburgers.
- Sofia the tomato
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback